torstai 7. tammikuuta 2010

Defa Termini™ 2100

Mittari näyttää -29c* ja auto ollut 4h roikassa lämpiämässä. 5 vuotta vanha 1000w Defa siellä lämmittää mukavasti. VIELÄ MITÄ! Auto on taas kerran kylmä! Tästä ongelmasta nyt on saanut koko talven kärsiä ja vieläpä huomattavasti lämpimilläkin keleillä. -5c* ja auto 3h roikassa niin sitten on suht lämmintä. Jossain se masokismin raja menee ja se meni juurikin tässä.

Toissapäivänä kävin ostamassa Defa Termini 2100w lämmittimen 5v takuulla mielestäni erittäin edulliseen 70 euron hintaan Seinäjoen Minimanista. Myyjää toki piti hieman huudattaa, että tälläiseen hintaan edes päästiin. Suuret kiitokset siitä vielä myyjälle! Nyt voin todeta Defa Termini 2100w lämmittimen onnellisena omistajana, että nyt on lämmin! Tunnin lämmitys saa sisätilan jo hyvin lämpöiseksi (-14c*). Voi vain kuvitella kuinka kuuma se auto oli aamulla, kun 4h lämmitin huutanut ja pihalla -29c*. Piti heti noutaa sisältä yksi sex on the beach ja laittaa siihen sellainen pieni keltainen aurinkovarjo ja vetää Hawajipaita ja aurinkolasit päälle.


Laite on huomattavasti pienempi, kuin entinen Defa ja helpompi sijoittaa. Muutenkin laitteen ohut ja linjakas muotoilu miellyttää omaa silmää. Laite on pääosin tarkoitettu farmareille, pakettiautoille ja erittäin kylmiin olosuhteisiin. Eli omaan Volvo V70 laite sopii kuin nakutettu. Laitteesta löytyy myös kolmeasentoinen katkaisin, 0-asento, 1-asento (1350w) ja 2-asento (2100w). Miinusta laitteelle voi antaa mielestäni vain järkyttävästä melusta, joka vastaa vanhaa räjähtämispisteessä olevaa hiustenkuivaajaa. Tämä tosin ei ole mikään ongelma, kun ei sitä mekkalaa tarvi olla koskaan kuuntelemassa.


Eli voin suositella tätä laitetta jokaiselle HYVIN LÄMPIMÄSTI!












Speksit:

Sisälämmitin joka teholtaan soveltuu isommille henkilöautoille, tila- ja pakettiautoille sekä erittäin kylmiin olosuhteisiin. Suojattu kolmeasentoinen katkaisin, 0-asento, 1-asento (1350w) ja 2-asento (2100w).

Mitat: 141x183x47 mm, paino 745 g

Teho: 1350W / 2100W *
Sulakkeen koko: 10A *

*) Kaikki tehot annettu -25°C lämpötilassa
**) Sulakkeiden koot on laskettu sisälämmittimen tehon ja 600W moottorilämmitinelementin pohjalta.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Arvostelusta on kohta vajaa vuosi takana. Onko mitään negatiivista kommentoitavaa tähän mennessä?

Itse meinasin sortua tuohon pykälää pienempään 1350W malliin.

Terveiset toiselta V70 omistajalta!

Anonyymi kirjoitti...

Ei ole V70 Volvoa minulla, mutta muita vastaavan kokoisia autoja. En suosittele V70 kokoiseen autoon kyllä mitään muuta lämmitintä kuin tuota 2100W-mallia.

Itse en osta ikinä enää muuta lämmitintä. Kokemusta on jo useamman vuoden ajalta.

Ainoa miinus tosiaan on melu jota ei tarvitse olla ikinä kuuntelemassa. Jossain saattaa tietysti olla sulakkeiden keston kanssa ongelmia :)

Anonyymi kirjoitti...

Ostin eilen ja kokeilin miten toimii. Rämisi ja savusi. Tuuletus sammui ja savuaminen jatkoi ja koko auto olisi palanut, jollen olisi ottanut sähköjä pois. Vien takaisin ja ostan toisen merkin. Volov V70 on minullakin.